opti logo - mali

Út a sikeres kiállításhoz

2016 június 28-án a GHM Gesellschaft für Handwerksmessen szeretettel meghív minden kiállítót egy képzési napra Münchenbe. Ezen a napon a “Vásári előkészületek” workshopnak a célja, hogy a résztvevőket tippekkel, ötletekkel lássák el, hogy minél sikeresebben tudják magukat prezentálni az Optinál….

A legnagyobb hangsúly a kérdéseken és a kihívásokon lesz, amikkel a vállalkozások szembenéznek a vásár előtt, közben, és után. Minden regisztrált kiállító jelentkezhet június 14-ig a www.opti.initiative-messeerfolg.de oldalon, és lefoglalhatja a helyét. Korlátozott a férőhely. A részvételi díjat a vásár rendezői állják.

Minél hamarabb annál jobb

Ez az első alakom, hogy a felkészítő program hét hónappal a vásár előtt lesz megrendezve. Ez azt jelenti, hogy elég ideje lesz, ha változtatásokat szeretne csinálni a vásári előkészületekhez, a végrehajtáshoz és az esemény nyomon követéséhez. A nap végére minden egyes opti kiállítónak, attól függetlenül hogy az első alkalommal, vagy már mint piac vezető éves tapasztalattal vesznek részt, a cél egy: Számítson az a három nap az Optinál. Ezért nem kell semmit a véletlenre bízni. Pontosan ezért, egy vásári szakértő fogja felkészíteni a résztvevőket az eseményre június 28-án reggel 10 óra és délután 17 óra között arra, hogy mit kell tenni a vásár kezdése előtt, hogy rendezzék a standjukat, hogyan adják el a termékeiket a látogatóknak, mit kell tenni a vásár alatt, eligazítani a képviselőket, és végezetül, hogy hogyan kezeljék a vásár utáni sikert.

Az idei év “Kiállítás előkészületek” workshopja a folytatása és az új kiadása a tavaly évi sikeres kezdeményezésnek. Sok vállalkozás vett részt ebben a kezdeményezésben annak érdekében, hogy sikeres legyen a kiállításuk. Thomas Kolb, az Eschenbach GmbH projektmenedzsere is közte volt a résztvevőknek 2015-ben. “Egy érdekes tapasztalacsere az ipar szakembereivel. KÜlönlegesek voltak a magyarázatok és hogy a résztvevők válaszokat kaptak a kérdéseikre. Emellett hasznos tippekel új megközelítésekkel lettünk gazdagabbak, amelyek segítenek abban, hogy a kiállítás és annak lecsengése is sikeres legyen”- Thomas Kolb.

Verena Benz, marketing menedzser az emmerich exklusivbrillen GmbH-nál, úgy jött el a müncheni workshopra, hogy világosan megfogalmazta a kérdését és azt hogy mit vár el a workshoptól. “A 2016-os Optinál halmozottak a kihívások: egy új, nagyobb stand; két leányvállalat bemutatója ugyan azon a standon; élő bemutató a kirakat eseményről. A vásári szakértők közötti ötletcsere, a GHM, és a szakma egésze egy kreatív és eredmény orientált eszköz.”

Birgit Funke, a Rodenstock GmbH vállalati kommunikációs vásár & esemény menedzsere hozzáteszi, hogy ” a részvevőkkel történt beszélgetések során rengeteg probléma merült fel. Ezekkel a problémákkal mindannyian később vagy hamarabb szembesülünk. Ennél a résznél látható tisztán hogy a résztvevőknek előnyük származik ebből a direkt eszmecseréből, és hogy tanulhatunk egymás korábbi tapasztalataiból a kiállítások kapcsán. Nagyon sok érdekes ötlet született a csoportmunka során. Ez lett a legjobb gyakorlati példaként megdicsérve a GHM által. A nap végén, minden évben az opti egy izgalmas projekttel zár. Ez sok sok tervezést és összehangolást jelent, hogy minden tökéletes legyen.”

   

A június 28-án tartandó workshopot webinárokon keresztül is lehet követni élő moderátorokkal. Ezek a webinarok még egyéb témákra is fókuszálnak (június/szeptember). Professzionális betanítás telefonon keresztül is lehetséges (október).

A fő célcsoportok ezeknek a webinároknak a külföldi vállalkozások, akiknek München nem könnyen megközelíthető. Ezek az online képzések minden reggel 10 órakor indulnak, a workshopok tartalma lesz bemutatva ezeken az online felületeken. Ezekben a virtuális szobákban a résztvevők a chat funkció használatával tudnak kérdéseket feltenni a moderátoroktól. A résztvevők öt modul közül választhatnak, amik 30 percesek. A modulok elérhetőek angol és német nyelven. A témák a következőek: kiállítás tervezés (június 8.), az állvány elrendezésének tervezése (június 15.), látogatói marketing (június 22.), viselkedés és kommunikáció a standnál (szeptember 15.) és a kiállítás nyomon követési és siker értékelés (szeptember 22.).

A kiállítóknak a 2017-es Opti során lehetőségük lesz egyéni telefonos konzultációkat foglalni. Ezek a 30 perces konzultációk lehetőséget adnak arra, hogy bármilyen témát megvitassanak és feltenni az esetlegesen felmerülő kérdéseket, amik hatással lehetnek a vállalatára. A konzultációk októberben lesznek megtartva és elérhetőek német, angol és olasz nyelven.

A három tréningre a foglalást a www.opti.initiative-messeerfolg.de weboldalon lehet megtenni. A részvételi díjakat, a webinarokat és a telefonos egyeztetéseket is a szervezők állják, GHM Gesellschaft für Handwerkmessen mbH.

Még több információ:
Web: opti.de
Facebook: www.facebook.com/optiMunich